Naše škola se pravidelně věnuje projektové výuce, která dětem přibližuje důležitá témata hravou a interaktivní formou. Díky různorodým aktivitám si žáci rozšiřují své obzory, rozvíjejí kritické myšlení a učí se spolupracovat.
Jumbo Afrika
Projekt, který dětem přiblížil život v rozvojových zemích, jsme realizovali ve spolupráci s organizací Centrum Narovinu. Žáci si vyzkoušeli interaktivní workshopy a online komunikaci se školou v Keni. Celý týden jsme věnovali africké kultuře, problémy s nedostatkem vody nebo vzděláváním a na závěr projektu děti iniciovaly adopci africké dívky Evaline, kterou nyní finančně podporujeme ve studiu.
Všichni jsme lidé jedné Země
Téma rasismu a xenofobie jsme otevřeli formou divadelního fóra, kde se děti samy stávaly herci. Prožitkem tak zkoumaly vztahy mezi lidmi a učily se, jak se postavit nespravedlnosti. Tento projekt jsme zakončili celoškolní akcí International Day, kde děti prezentovaly různé kultury a země.
Evropský den
Evropská unie se stala tématem projektové výuky, během které děti navštívily ambasády různých států a připravily prezentace o členských zemích EU. Vrcholem byl Evropský den, kde žáci představili své lapbooky, tradiční pokrmy a zajímavosti o jednotlivých státech. Celá akce posílila komunitní charakter školy a rozšířila obzory našich žáků.
Money, money, money
Základy finanční gramotnosti zábavně a prakticky! Děti se během týdne učily o správném hospodaření s penězi, tvořily rozpočty a starší žáci měli za úkol naplánovat participační rozpočet na oslavu Mezinárodního dne dětí. Prvňáčci pak na školním jarmarku obchodovali s „Viktoriánskými dolary“, které získali za plnění úkolů.
Prezidentem na jeden týden
Během tohoto týdne se děti ponořily do tajů prezidentských voleb. Žáci vedli vlastní volební kampaně, natáčeli spoty a prezentovali své programy. Celý projekt vyvrcholil moderovanou debatou dvou vítězných kandidátů v kulturním centru Beseda, za účasti celého druhého stupně. Debata byla také živě streamována do školy, kde byla sledována žáky prvního stupně. Zároveň, v rámci literární soutěže, mladší žáci psali a následně prezentovali úvahu na téma „Kdybych byl/a prezidentem“ .